Стани член

Свържи се

Позиция на ПП „България Може“ относно съобщение на „Топлофикация София“ ЕАД за „текущ ремонт“ в кв. Дружба 2 през зимните месеци

Позиция на ПП „България Може“ относно съобщение на „Топлофикация София“ ЕАД за „текущ ремонт“ в кв. Дружба 2 през зимните месеци
„Топлофикация София“ ЕАД обяви, че предстои: „временно спиране на топлоподаването към абонатите“ в ж.к. „Дружба-2“ поради „поетапен текущ ремонт“ на топлопреносната мрежа. Временното спиране е за месеците октомври, ноември и декември – половината от отоплителния сезон. Съобщението е публикувано 15 дни преди започването на ремонта. 
 
​Буди недоумение решението на „Топлофикация София“ за извършването на мащабни ремонтни дейности през отоплителния сезон. Това е пореден проблем в дружеството, наред с увеличаващите се загуби и огромната задлъжнялост, която застрашава цялата българска енергетика. 📈💰 Недопустимо и скандално е цял квартал с десетки хиляди души население да бъде телеграфно уведомен малко преди началото на отоплителния сезон, че ще остане без отопление и топла вода през половината зима!
 
​Поради важността на дружеството, държавата предпазва „Топлофикация София“ ЕАД – чрез премии от фонд „Сигурност на електроенергийната система“, безлихвено кредитиране, тъй като дружеството не заплаща природния си газ, както и с актове на Народното събрание. Редно е „Топлофикация София“ ЕАД да изпълнява законовите си задължения да гарантира надеждността и непрекъсваемостта на снабдяването, като извършва плановата поддръжка извън отоплителния сезон. 
 
​Поставяме следните въпроси към ръководството на дружеството:
  • ​Ръководството на „Топлофикация София“ ЕАД сега ли разбра възрастта на топлопреносната си мрежа?
  • ​„Топлофикация София“ ЕАД няма ли система за проследяване на техническото състояние на топлопреносната мрежа и информация само от сигнали на клиенти ли получава? 
  • ​След като информацията е от последния отоплителен сезон, какво попречи ремонтите да бъдат извършени в летния сезон, паралелно с профилактиката на топлоизточниците, когато се преустановява битовото горещо водоснабдяване и не се използва отопление, и както е декларирано пред Омбудсмана през изминалата година? 
  • ​Помисли ли ръководството на „Топлофикация София“ ЕАД дали 15 дни ще са достатъчни на домакинствата за осигуряване на алтернативи за отопление? 
  • ​Как ще се отрази изместването на потреблението на енергия за отопление от топлоенергия към електроенергия на електроенергийната инфраструктура и сградните инсталации в район, където електроенергийната система е изчислена за доставка на топлофицирани жилища? Действията координирани ли са с електроразпределителното предприятие, за да се гарантира надеждността на електрозахранването на квартала? 
  • ​Как ще се справят детските и болничните заведения и училищата, присъединени към топлопреносната мрежа?
  • ​Не на последно място, не заслужават ли клиентите на „Топлофикация София“ ЕАД по-адекватно и нормално човешко отношение във вид на по-навременна информация и, ако са толкова неизбежни спиранията – техен график по райони? 
​Към министерството на енергетиката:
  • ​Какви са резултатите от проверката за готовността на „Топлофикация София“ ЕАД за зимния сезон и как се упражнява контролната функция на министъра?
​Естествена е нуждата от поддръжка и подмяна на енергийната инфраструктура. Това обаче трябва да стане в подходящо време, с ограничено въздействие върху крайния потребител и при условия, които няма да натоварят излишно друга инфраструктура – електроенергийна (повишено потребление на електроенергия) и пътна (изкопни дейности по подмяната на тръбопроводната мрежа). Всичко това е постижимо в летния сезон при добро планиране.
 
​ПП „България може“ призовава:
  • ​„ЕРМ Запад“ да съобщи дали „Топлофикация София“ ЕАД е координирала ремонтните дейности с тях и дали се очаква спирането на топлоподаването да компрометира надеждността на електроснабдяването в „Дружба“. 
  • ​Министерството на енергетиката да оповести резултатите от проверката за готовност за зимния сезон и съвместно с електроразпределителното предприятие да се предприемат мерки за повишаване на надеждността на електрозахранването в района.
  • ​Столичния общински съвет, принципал на дружеството: 
  1. ​Да предприеме незабавни действия за изясняване на конкретния казус, за информиране на обществото, както и да вземе кардинални мерки за подобряване на управлението на „Топлофикация София“ ЕАД.
  2. Да започне изготвянето на оздравителен план, който да намали дълговете на дружеството, да подобри състоянието на инфраструктурата и топлоизточниците и да доведе до предоставяне на достъпна, качествена и надеждна услуга.
  • ​При доказана небрежност на ръководството, то да бъде освободено и заменено с по-компетентно.
Сподели: